غربت قرآن
 
bahar net
اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : خادم امام زمان

آري، قرآن مجيد، ثقل اکبر است و سفرة گستردة الهي، و ائمه اطهار عليهم السلام  ثقل اصغرند و سفره‌دار؛ اما فاجعه اين است که مسلمانان، قرآن را به بازي گرفته‌اند. ما در ميان جوّ و همراه جرياني که به قرآن روي آورده، به اين بازي کشيده شده‌ايم تا خودي نشان بدهيم و وقت‌هاي بيکاري را با آن سرگرم باشيم!

اين گناهي است که ما را به سياهي کشانده و به خستگي و نفرت رسانده است. اين است گناه ما؛ بازي با کتابي که براي رها کردن انسان از بازي‌ها آمده و سرگرم شدن با نوري که به خاطر روشن کردن شب قدر ما و راه دراز ما فرستاده شده است. ما به جاي اينکه با آن نور نگاه کنيم، به آن نگاه کرده‌ايم و به جاي رفتن با آن در خود آن مانده‌ايم. و به جاي درس گرفتن از قرآن، براي درس دادن به آن، به پا خاسته‌ايم. خدا کند که اين نوع برخورد با قرآن، در وجودمان خستگي و نفرت و وازدگي نيافريند. آري؛ چشم‌ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد... بايد ضرورت وحي و قرآن را با تمام وجود احساس کنيم. بايد احساس کنيم که اين قرآن است که به ما چگونه راه رفتن، چگونه فکر کردن، چگونه زندگي کردن و چگونه معامله کردن را مي‌آموزد.

بايد با تمام وجود احساس کنيم که بدون قرآن نمي‌توان نفس کشيد و بايد درک کنيم که بدون قرآن رسيدن به حيات طيبه امکان‌پذير نيست.

تنها خداست که خوبي‌ها را به انسان مي‌دهد، ديگران از او مي‌گيرند و از او پل مي‌سازند. بنابر اين قرآن، هم خوبي را نشان مي‌دهد و هم، راه رسيدنش را؛ منتها براي رسيدن به خوبي‌ها بايد از خوشي‌ها گذشت؛ چرا كه: «لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ...[4]؛ هرگز شما به نيكوكاري نمي‌رسيد، مگر از آن چه دوست مي‌داريد انفاق كنيد

بنابراين نيكوكاران براي رسيدن به خوبي‌ها از خوشي‌ها مي‌گذرند. به عنوان مثال، خربزه براي يک مريض، خوش اس، ولي خوب نيست. در مقابل، دارو براي او خوب است، ولي خوش نيست. چنانكه مي‌گويند:

اگر لذت ترکِ لذت بداني                             دگر لذت نفس، لذت نداني

بارالها! مي‌دانيم بدون معرفت امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف  بهره بردن از برکات قرآن غير ممکن است. از تو مي‌خواهيم كه با ظهور حضرتش، بهره‌مندي ما از برکات قرآن را صد چندان فرمايي.

 

منابع:

 

 

 

 

1. تطهير با جاري قرآن، استاد علي صفايي حايري.

2. آيه‌هاي سبز، استاد علي صفايي حايري.

3. زمزم عرفان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي ري‌شهري.

 

 

 

4. مقدمه تفسير نور، حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي.

 


نظرات شما عزیزان:

سارا
ساعت2:03---9 مرداد 1391
سلام مطلبتون خیلی خوب بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

من خدایی دارم، که در این نزدیکی است نه در ان بالاها مهربان، خوب، قشنگ چهره اش نورانیست گاهگاهی سخنی می گوید، با دل کوچک من، ساده تر از سخن ساده من او مرا می فهمد او مرا می خواند، او مرا می خواهد
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان bahar net و آدرس bahar64.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان